Hur man blir omtyckt...



Alla vill vi bli omtyckta, det är det som leder människan frammåt tror jag.. Karriär, klädsel, livsstil mm.

Här är några knep som jag har kommit på hur man blir omtyckt:

1. Va intresserad av andra, visa att du vill veta mer om personen. Folk älskar att prata om sig själva!

2. Va generös, låt arbetskamraten få gå tidigare från jobbet (så får troligtvis du det med nästa gång)

3. Säg positiva saker om andra till andra, det visar att du är en varm och empatisk person.

4. Va öppen, prata med alla, oberoende av hudfärg, kön, etniciitet, läggning, ålder mm.

har ni något mer förslag? Vet inte varför jag ville skriva det här, kom bara att tänka på det...



Annars är jag grymt trött idag.. Skönt med fredag, gick å tränade trotts att jag va skit trött.. Borde ha struntat i det, träningen blev inte så jätte lyckade. Får ta tag i det nästa vecka el på söndag istället. Så skönt med helg, ska försöka ta det lite lugnt och bara göra det jag känner för. Saknar min lilla mamma och pappa lite känner jag, jag är lite sån. Mammig och pappig.

Ska bli skönt å få pengar på tisdag, sista lönen innan min höjning. Frågan e hur mycket jag får i höjning, har sagt att jag inte va nöjd med min höjning. Får se om hon gör nått åt saken, men jag tror inte det tyvärr.. Tycker dock att jag är värd mycket mer än en 1000 lapp i höjning med tanke på att jag lagt ner min kropp och själ i mitt arbete under det här året.

Jag har en sista liten fundering.. Med tanke på att snabba kolhydrater och socker triggar min sjukdom, ska man då skita i och äta sånt? Ska man aldrig göra det? Min boy hade köpt pizza till lunch, nu på kvällen när jag kom hem låg det kanter i kartongen, och  vem börjar inte vräka i sig dom om inte lilla jag?

Det är nog bäst å hålla sig till protein och långsamma kolhydrater, men samtidigt vill jag kunna äta sånt jag älskar. Som t.ex. en räkklämma (med tunnbröd). Det fanns på ica, men vågade inte köpa den så det blev kyckling med bulgur, det va gott det med men ville ha räkklämman. Men det kanske hade förstört min kväll? Gjorde jag rätt?

Nu ska jag kolla på film tror jag, ps I love you...

peace my darlings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0