Mitt förhållande, vad ska jag göra?!

 

+

Rolig

Gullig

Älskar honom

Tänker ett steg längre än mig (ekonomi, handling – konsekvens)

Vill bry sig om mig, dock endast ibland.

Har en underbar familj

Gosig

Är inte stressad

-

Sover länge

Har inte samma dygnsrytm

Hjälper inte till hemma

Tar inga intiativ till aktiviteter

Jag får göra alla ”telefonärenden”

Har inga tentackler till att se vad som behövs göras hemma

Äter inte tillsammans

Gör inga aktiviteter tillsammans

Inte villig till att t.ex. hjälpa till, hjälpa mig, mamma/pappa + andra i min närhet. Pust och stön.

Tycker inte om att fixa hemma, allt bara är.

Tar sällan tag i saker, får tjata mycket.

Tycker inte om att göra aktiviteter utanför lägenheten (förutom t.ex. bio el äta någon gång)

Storhandlar inte tillsammans, inte planerat.

Frågar sällan hur jag mår, och verkligen bryr sig, mer hur har dagen varit?

Snål

Ringer inte spontant för att bara prata

Säger inte så mycket när jag eller han kommer hem – kall, kylig stämning

Somnar eller vaknar inte tillsammans

Lagar inte mat tillsammans

Förstår sig inte på min relation till mat, hur viktigt det är med fasta rutiner

Svårt att diskutera djupa ämnen, allt läggs på ytans nivå

Seg, tar lång tid på sig med det mesta

 

Snälla, kom med förslag! Älskar nog trotts allt honom.. 

 


Kommentarer
Postat av: natuz

du älskar han...det är det som är problemet... annars hadde du inte velat ha han ;D

2008-08-17 @ 11:43:13
Postat av: Jennifer

Mm jag vet, hata kärlek! Varför ska det vara så svårt... har varit ihop i 6 år med..

2008-08-17 @ 12:44:17
URL: http://misskrusan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tyvärr verkar du störa dig mer på honom än vad som är bra. Tror nog attd et är bättre att göra slut, även om det gör ont ett litet tag så blir det nog bättre i längden.

2008-08-20 @ 09:56:09
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha så länge han inte snarkar som en elefant verkar ju det där med dygnsrytmen gå att lösa i alla fall. tro mig, been there ;)

2008-08-20 @ 17:28:25
URL: http://bullkamp.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Njaa han snarkar bara när han har druckit, då brukar jag knuffa väldigt hårt på honom så han hamnar på sidan hehe ;)

2008-08-20 @ 20:11:46
URL: http://misskrusan.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Otroligt, jag sitter med en identisk lista i mitt huvud över min pojkväns för och nackdelar. Våra män verkar ha samma positiva egenskaper, men som tyvärr överskuggas av de M Å N G A negativa.

Det värsta är hans bristande intresse över hur jag mår och hur mina dagar varit, håller du med mig?



Nu måste jag läsa din blogg och se hur ert förhållande utvecklar sig eller avvecklas ;)

Jag själv ger min kille en prövoperiod (som han såklart är ovetandes om) där jag ska utvärdera allt.



Kram till dig.

2008-08-24 @ 21:37:27
Postat av: Jennifer

Ja men visst är det svårt? Nu den här helgen har varit den underbaraste på länge med honom, då glömmer jag allt det negativa.. Men det finns ju där, vet att det kommer att ploppa upp en vacker dag igen.. Hur gör man för att dessa killar ska förstå?



Mvh Jennifer

2008-08-24 @ 22:04:00
URL: http://misskrusan.blogg.se/
Postat av: Mary

Oj, jag ser tyvärr inte många positiva sidor hos den mannen. En relation går väl ut på att man ska kunna göra saker och ställa upp för varandra utan att det ska kännas som uppoffringar. Jag tycker defenitivt att du är värd någon som förstår dina behov mycket bättre. Jag lovar, tids nog hittar du honom, och då förstår du att du inte gått miste om något.



Jag önskar dig lycka till, det krävs stort mod för att göra en förändring.



Kram

2008-08-25 @ 00:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0