Framtid, mål i livet?



Jag har ett mål och dit ska jag.
Jag tror att man kan göra precis vad som helst, men det är viktigt att tro.
Att tro är så mycket större än vad vi kan förstå.
Du kan bli precis vad du vill... Det är bara du som kan begränsa dig.
Tänk aldrig, "det där skulle jag vilja". Utan tänk, "det där SKA jag göra".
Se det framför dig... Då kommer det att hända.
Du bestämmer din egen framtid... bara du!
Skit i vad folk tycker... Det är så svenskt att tänka "man måste tänka realistiskt"
Vem bestämmer vad realistiskt är?  Det gör bara du.

Jag pratade med min farfar igår om framgång, hans teori va såhär: Tänk att du är bäst, tänka att ingen kan vara bättre än du!

Jag log lite för mig själv och tänkte: typiskt en farfar komentar. Men samtidigt så sitter han där han sitter idag med, med en massa kunskap, ett väldigt händelsefullt liv som kriminalkomisarie, chef, författare, eftertraktad av media mm.

Är det så man skall tänka? Nee idag går det inte... För mig går det inte, men det känns som om alla chefer är på det här sättet, tänker på det här sättet, eller har jag fel?

Jag ser upp till min farfar något otroligt, han har alltid och kommer alltid att betyda väldigt mycket för mig. Jag respekterar honom för den han är och hans tankar, men det är inte alltid jag håller med honom.

Jag kan fan inte klampa! Men kämpa, det är jag något inihelvete bra på, så det så!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0